Obsługa klienta na czacie staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem, chociaż stanowi nowość na rynku polskim. Jeżeli jest to pierwsze zetknięcie firmy z takim narzędziem i formą komunikacji nie wszystko będzie od początku zrozumiałe. Od czego więc zacząć wprowadzanie czatu na stronę?
Bardzo ważnym aspektem jest odpowiednia konfiguracja wizualna okna czatu. Czat powinien być spójny graficznie z resztą strony. Niewłaściwa szata graficzna może sprawić, że albo będzie on niezauważalny, albo będzie odstraszał swoim zbyt nachalnym wyglądem. Należy znaleźć złoty środek, dzięki któremu klient chętnie kliknie w okienko aktywnego czatu. Oczywiście na względzie należy mieć również ustawienie odpowiedniego powitania, czyli krótkiego tekstu witającego użytkownika i zachęcającego do zadawania pytań z związku z informacjami na danej stronie.
Przykład konfiguracji okna LiveChat Kolejnym ważnym krokiem jest sama obsługa czatu. Ważne, aby konsultanci byli odpowiednio przeszkoleni zarówno z oferty firmy, jak i obsługi narzędzia. Dużym ułatwieniem będą gotowe odpowiedzi, które można wcześniej przygotować. Pozwolą one precyzyjnie odpowiadać na najczęściej zadawane pytania bez konieczności ręcznego pisania w kółko często używanego tekstu.
Przy wprowadzaniu czata na stronę należy postawić sobie cel, jaki chcemy przez niego osiągnąć, a następnie odpowiednio realizować wszystkie kroki, które pozwolą na jego osiągnięcie. Odpowiednio skonfigurowany czat pozwoli po kilku tygodniach działania wyciągnąć wnioski na temat tego jakich pytań należy najczęściej się spodziewać, jakich konwersji i jakiego typu wzrostów można oczekiwać np. w sprzedaży prowadzonej w naszym sklepie internetowym. Będzie można też wyciągnąć wnioski na temat spadków ilości maili czy telefonów z danymi zapytaniami wysyłanymi do naszego Biura Obsługi Klienta. Ważne jest, że aby wyciągnąć odpowiednie wnioski, należy właściwie podejść do tematu. Źle skonfigurowany czat może spowodować wyciągnięcie złych wniosków.
Przed instalacją czatu należy sobie zadać pytanie czy w firmie znajdują się osoby, które mogą ten czat skonfigurować, a następnie obsługiwać. Jeżeli nie, warto zastanowić się nad powierzeniem tego specjalistom od outsourcingu.
ZOBACZ INNE WPISY
.BespokeChat