Czat może być sposobem, dzięki któremu zwiększymy ilość interakcji z klientem na naszej stronie. Jednak aby do tego doszło należy odpowiednio skonfigurować zaproszenia narzędzia LiveChat Błędy popełniane podczas czatu Jeżeli chodzi o konfigurację narzędzia czat to ważny jest tu zarówno aspekt wizualny, jak i ustawienia techniczne. Dziś weźmiemy pod uwagę te drugie. Zacznijmy od tego, że zaproszenia (powitania) to proaktywne ustawienie narzędzia, które pozwala, aby okno czatu pojawiało się w określonym czasie wizyty użytkownika na stronie. Ważne jest, aby ukazywało się klientowi, który na naszej stronie robi coś konkretnego np. przeszukuje dział pomocy. W takim wypadku konsultant czatu może sprawnie pomóc w danej kwestii, przez co odciążony zostaje email oraz telefon firmowy. Przy ustawianiu treści zaproszenia warto mieć na względzie, aby było ona spersonalizowana. Powinna nawiązywać do konkretnych działań klienta na stronie, dzięki czemu zwraca on uwagę na takie zaproszenie i chętniej skorzysta z pomocy konsultanta. Typowe zaproszenia, czyli m.in.: „Jak mogę pomóc?” może zostać zignorowane przez klienta. Narzędzie LiveChat daje możliwość sprawdzenia na jakiej stronie klient jest lub jak długo. Korzystając z możliwości zaawansowanych integracji istnieje możliwość analizowania również danych dotyczących tego co dany klient ma w swoim koszyku. Dzięki odpowiedniej konfiguracji zaproszenie może się wtedy wyświetlać np. jedynie osobom, które dodały do koszyka jakieś produkty. Dzięki kontaktowi ze strony konsultanta taka osoba zostanie zachęcona do finalizacji zamówienia. Zaproszenie w takiej sytuacji powinno nawiązywać np. do aktualnej promocji czy kwoty, przy której wysyłka jest darmowa. Na pewno zwróci to uwagę osoby, która planuje zakup.
Rozpocznij i zainstaluj czat Zaproszenie do rozmowy zawierające tekst angażujący użytkownika
Podczas konfigurowania zaproszenia czat warto zwrócić uwagę na to kiedy zaproszenie ma się automatycznie klientowi wyświetlić . Dzięki automatyzacji tego procesu, nie trzeba przeszukiwać wszystkich osób na stronie, aby znaleźć te, które rzeczywiście mogą potrzebować pomocy konsultanta. W ustawieniach możemy wskazać również ile minut klient ma być na stronie, zanim wyświetli mu się zaproszenie. Pozwala uniknąć to sytuacji kiedy to zaproszenie może “wystraszyć” klienta i zniechęcić do działań na danej stronie. Ważnym aspektem może być również ustawienie kraju, z którego rozmowy są przyjmowane –zwłaszcza, jeżeli konsultanci obsługujący czat nie są w stanie zapewnić szybkiej obsługi w językach obcych.
Błędy popełniane podczas czatu Przykład realizacji ogólnego zaproszenia do rozmowy w sklepkokosowy.pl
Z przeprowadzonych przez .BespokeChat obserwacji wynika, że wysokość współczynnika konwersji, zależna jest od umiejscowienia zaproszenia. Kiedy zaproszenie wyświetli się na dowolnej stronie, średnio 5% klientów skorzysta z możliwości takiej rozmowy. Jeżeli będzie to strona logowania wzrośnie do 6%. Dużo więcej klientów korzysta z takiej możliwości znajdując się na stronie zamówienia lub na stronie koszyku – jest to 12%. Nieco więcej bo 13% skorzysta z pomocy konsultanta, kiedy czat będzie wyświetlany na dowolnej stronie, ale jedynie dla osób, które mają jakieś produkty w koszyku. 17% klientów korzysta z czatu na stronie pomocy, ale aż 34% osób, które pojawiają się na tej stronie drugi raz skorzysta z takiej możliwości. Narzędzie LiveChat pozwala na wyświetlenie klientowi tylko jednego zaproszenia w trakcie jego wizyty na stronie. Dzięki temu nie czuje się on ,,atakowany” wszechobecnymi okienkami, które mogła zasłaniać daną część strony, a tym samym skutecznie go odstraszyć.

.BespokeChat

ZOBACZ INNE WPISY

Uruchom bezpłatny trial LiveChat!

5-minutowa instalacja, licencja TEAM na 14 dni, niewymagana karta kredytowa.